Palmpasen 2018

Voor donderdag 22 maart was het bericht uitgegaan naar de ouders van onze jongste parochiaantjes: alle kinderen verzamelen op de pastorie om de traditionele palmpaasstokken te maken. Ofwel onder leiding van Elly en haar team en met genoeg versnaperingen op tafel, tijd om creatief aan de gang te gaan en de paasstokken te versieren met broodhaantjes, paaskuikentjes, mooie versieringen en allerlei lekkers. In totaal 21 kinderen (!!) hebben zich die middag vol overgave op het aankleden van de stokken geworpen en omgetoverd tot prachtige exemplaren. Voor een impressie: zie de foto's.

alle kunstwerkjes op een rij......

Vervolgens mochten de kinderen deze kunststukjes laten zien aan de aanwezige ouders en andere parochianen op Palmzondag (25 maart jl.).
De viering, waarin pater Peter Klos op voortreffelijke en inspirerende wijze voor zowel de ouderen als jongeren voorging, was tot in de puntjes verzorgd. Zo konden totaal bijna 100 aanwezigen genieten van de kinderen die hun stokken ronddroegen in processie door de kerk. Na afloop van de viering was er onder genot van koffie en limonade nog een lang en gezellig samenzijn.

Graag willen we alle personen betrokken bij deze succesvolle en inspirerende viering hartelijk danken voor hun (onmisbare!) bijdrage en bakker Out hartelijk danken voor het meesponsoren van de broodhaantjes.

Dit was het voorbeeld wat Angela gemaakt had ->>